Leestijd 2 minuten
3 redenen om als bedrijf actief te zijn op TikTok .
“Ja maar hoe gaan dansjes posten, helpen onze sales te verhogen?”
“Nieuwe medewerkers werven werkt niet zo, ze vinden ons alleen maar onprofessioneel”.
Als je inderdaad alleen maar zonder ritmegevoel dansjes post, ga je je doelen niet halen nee. Maar, als je (adverteren op) TikTok op een juiste manier inzet, biedt het veel mogelijkheden voor jou en je bedrijf. Vooral als je doelgroep zich bevindt tussen de 16 en 32 jaar, Gen Z. De volgende drie redenen gaan jou hopelijk overtuigen:
1. Vergroot je vindbaarheid
Wist je dat meer dan 40% van Gen Z tegenwoordig zoekt via TikTok in plaats van Google? En ook de oudere generaties schuift hier steeds meer naartoe. Door aanwezig te zijn op TikTok met je bedrijf en producten, kunnen potentiële klanten je gemakkelijker vinden. Dit versterk je door relevante tekst toe te voegen in je video en caption. Bij bijvoorbeeld de zoekopdracht “Hotspots Rotterdam”, staan de TikToks met jouw restaurant bovenaan.
2. Bereik gemakkelijk veel mensen
TikTok is een platform dat bekend staat om zijn virale karakter. In tegenstelling tot andere sociale media platforms, gaat het bij TikTok minder om het hebben van een groot aantal volgers, maar om het creëren van inhoud die de aandacht trekt en viraal gaat. Als je inhoud viraal gaat, kan dit resulteren in een groot aantal weergaven en interacties met je merk. Dit kan op zijn beurt leiden tot meer volgers en uiteindelijk tot meer klanten.
3. Bouw een band op met je doelgroep
Je koopt van een vent, niet de tent. Ook – of juist – op social media is dit belangrijk om te onthouden. Door het team in de spotlight te zetten en ter aanvulling video’s van puur de producten of services te laten zien, bouw je een band op met je kijkers. Deze loyaliteit is enorm waardevol! Via TikTok kan je van een potentiële klant een fan maken 💪
Ben je nog niet helemaal overtuigd of weet je niet waar je moet starten met TikTok? Stuur mij een bericht of connect mij op LinkedIn en dan kijken we samen verder.
MEER WETEN?
Bekijk onze kennisbank voor meer artikelen van onze specialisten.