De juiste boodschap, op het juiste moment bij de juiste doelgroep

In een wereld waarin online gevochten moet worden om de aandacht van het wereldwijde internetpubliek is het steeds lastiger om onder de aandacht te komen. Het wordt daarom ook steeds belangrijker om écht waarde toe te voegen aan de schaarse tijd van de hedendaagse internetgebruiker. Het belang om momentum te creëren, en daarmee bedoel ik in dit artikel ‘de juiste boodschap, op het juiste moment, bij de juiste doelgroep” wordt daarmee ook alleen maar groter. In dit artikel geef ik je per pijler aan hoe wij dat nu voor ons zien, hoe we dat binnen PixelX toepassen en hoe wij jou daar extra mee kunnen helpen.

Het juiste moment

Mooi, je hebt met je marketingactiviteiten kortstondig de aandacht bij een persoon gekregen en hij of zij is op de hoogte van wie jij bent en misschien ook wat je doet, maar hoe groot is nu de kans dat op dat specifieke moment in de stroom van aandacht de behoefte naar jouw product of dienst er is? En als die behoefte er dan niet is, wanneer ontstaat die behoefte dan wel?

Door menig ondernemer en marketeer wordt deze vraag vaak gesteld. Door niet precies te weten welk moment we nu moeten kiezen, zijn we vaak geneigd te gaan schieten met content; om er maar voor te zorgen dat we ergens zichtbaar zullen worden in die awareness-fase en om ervoor te zorgen dat we uiteindelijk Top of Mind zullen zijn wanneer er wel een behoefte ontstaat.

Ik denk dat een consistente stroom van content en daarmee Top of Mind blijven nog steeds een belangrijk onderdeel is en ervoor zorgt dat je in die bewustwordingsfase een groter publiek bereikt, mits tijdens deze fase echt waarde toegevoegd wordt.

Toch zou het wel erg mooi zijn als we een betere tijdsinschatting zouden kunnen maken van wanneer we een behoefte willen gaan invullen bij een potentiele klant toch?

Het juiste product

Wat betekent het juiste product voor jou? Een product of dienst waar jij voor de volle 100% achterstaat? Een product dat je hebt afgestemd op jouw doelgroep? Of is het juiste product of de juiste dienst niet meer dan een zo goed mogelijk verhaal vertellen rondom je product?

Vragen die wij onszelf stellen wanneer we bezig zijn met het vermarkten van producten en diensten van partners, maar ook met de vermarkting van onszelf. Binnen PixelX hebben we daar als creative digital agency veel mee te maken en denken we hier ook veel over na. Zo ook na een Activecampaign partners studyhall in Amsterdam, een aantal weken terug. Na afloop liepen we richting het station en hadden we daar een gesprek over. Het hele gesprek zal ik je besparen; maar de uiteindelijke conclusie was dat we ervan overtuigd zijn dat mensen geen producten of diensten van je kopen, maar het verhaal daarachter; jouw impactvolle WHY. Thanks Simon. Een verhaal waar jouw potentiele klant in gelooft en die jouw beweegredenen voor het product dat je verkoopt aan het licht brengen. Maar bovenal een verhaal waar jij als persoon achterstaat. Het begint dus echt bij jezelf.

De juiste persoon

Hoe bereiken we de juiste persoon? Wie is diegene en is die juiste persoon een vast gegeven?

Het vinden van de juiste doelgroep online is iets waar we met behulp van social media en de informatie van Google een goed beeld van kunnen krijgen. Door continu te meten, weten we welke doelgroep de grootste kans heeft om een interactie aan te gaan met jouw merk en daaropvolgend de grootste kans heeft om tot conversie over te gaan

Toch zou het nog mooier zijn, als we dat per individu zouden kunnen meten. Want ook binnen een gesegmenteerde doelgroep heeft niet iedereen op hetzelfde moment dezelfde behoefte. Met Marketing Automation bieden we een uitweg.

 

Dan nu de hamvraag: Hoe brengen we alle 3 de facetten samen en creëren we momentum?

 

Marketing Automation

Met het programma Activecampaign helpen wij onze partners om individuele leads op te volgen met een boodschap waar ze juist op dat moment de grootste behoefte aan hebben. We zorgen er dus voor dat we een grotere kans creëren om het juiste product op het juiste moment bij de juiste persoon terecht te krijgen. We helpen jou als marketeer of ondernemer dus met veel doelgerichter te werk gaan en ook je advertentiebudgetten beter uit te geven, maar ook door te bieden wat jouw prospect echt wil.

Wat kan Marketing Automation NU concreet voor mij betekenen?

Benieuwd naar wat Marketing Automation voor jou kan betekenen? Ik help je graag verder. Op de volgende pagina heb ik een aantal vragen, die ik graag door je beantwoord zie, zodat ik een beter beeld krijg van je bedrijf en je dan ook doelgericht kan vertellen wat Marketing Automation precies voor jou kan betekenen.

 

Vond je dit artikel leuk?