fbpx Spring naar content
Group 121

Leestijd 2 minuten

29 jun 2021
Geschreven door:
Kirsten Bijl

Reels ads; zo pas jij ze toe .

Instagram blijft maar nieuwe onderdelen met ons delen de afgelopen maanden. Na de introductie van IGTV kwam het bekende platform vorig jaar met ‘reels’, die verdacht veel lijken op TikToks, en nu is het dus mogelijk om te adverteren via deze functie. Instagram zelf gaat zo ver door te zeggen: “Reels is de beste plek op Instagram om mensen te bereiken die je niet volgen en een groeiend wereldwijd podium waar merken en makers door iedereen kunnen worden ontdekt.” Zou dat echt zo zijn?

Wat zijn reels ook alweer?

Zoals eerder benoemd, lijken reels erg op TikTok video’s. Reels zijn korte snippets die tussen de 15 en 30 seconden duren en ze kunnen over elk onderwerp gaan. Tekst kun je op gekozen momenten zichtbaar maken in de reel zelf, filters zijn een optie en ook qua geluid kun je verschillende kanten op. Catchy of trendy nummers doen het goed, maar je kunt ook de audio van een ander gebruiken. Wat betreft dit laatste zijn business accounts wel wat gelimiteerd, want afhankelijk van het land zijn er andere regels over de rechten van muziek. Wanneer je een reel gaat posten (wat je natuurlijk na het lezen van dit artikel direct gaat doen), kun je ervoor kiezen of je een reel alleen onder de tabblad ‘reel’ wilt posten of dat ze ook te zien zijn in je profiel en in de feed van jouw volgers.

En hoe werken reels ads dan?

Misschien ben je weleens een advertentie in een story tegengekomen. Deze zijn redelijk mooi weggewerkt en net als echte stories verticaal weergegeven. Reels ads werken precies zo! Business accounts hebben de mogelijkheid om met maximaal 30 seconden durende reels te adverteren. Kijkers kunnen ervoor kiezen deze ad over te slaan of te markeren als iets wat ze niet leuk vinden. Natuurlijk slaat het algoritme direct op welke content een gebruiker niet wil zien en daarop wordt het bereik van de reels ads aangepast. Reels ads kun je vanaf nu tegenkomen in ‘Ontdekken’, maar natuurlijk ook onder het tabblad ‘Reels’.

 

Wil je meer weten over reels en waarom en hoe je deze zou moeten inzetten voor je bedrijf? Stuur gerust een berichtje op Instagram of een mail naar kirsten@pixelx.nl