fbpx Spring naar content

GROEIEN DOOR DATA .
VTM GROEP

Partner
VTM Groep

periode
Sinds September 2019

Diensten
Marketing Collega

PROFESSIONALISEREN EN KENNIS DELEN .

Al sinds september 2019 zijn wij als marketingcollega betrokken bij VTM Groep. VTM levert hoogwaardige ICT, Telecom en IoT-oplossingen op de zakelijke markt, en ze groeien hard! Het dienstenaanbod wordt steeds breder, waar een groot deel van de klanten niet meer van op de hoogte is. Aan ons de taak om de online omgeving te professionaliseren en bestaande klanten kennis te laten maken met andere diensten binnen het aanbod van VTM.

 

Funnel

Concrete leads .

Alle leads worden gecentraliseerd opgeslagen en gedeeld door onze marketing automation tool.

Marketing

Digitale campagnes .

Met bestaande klantdata targetten we direct relevante profielen via LinkedIn en Facebook.

Film

Social content .

Ons team van creatieve specialisten werkt op continue basis aan de creatie van content voor de doelgroep.

Thematische content .

De kick-off van het traject was een strategische sessie. Zo bepaalden we wat VTM uniek maakt ten opzichte van haar concurrenten en voor welke specifieke doelgroepen de nieuwe diensten, zoals het inrichten van thuiswerkplekken en IoT-diensten, interessant zijn.

Met kennisvideo’s en het activeren van accountmanagers op LinkedIn creëerden we meer zichtbaarheid voor de nieuwe diensten. De contentcreatie is opgedeeld in kwartaalthema’s, waarna advertenties gericht zijn ingezet.

Van bezoeker naar lead .

Aan de hand van bestaande data van VTM zijn alle websitebezoekers en bestaande klanten getarget met LinkedIn lead ads. Via deze advertentie konden zij een whitepaper downloaden over de creatie van de ‘Modern Workplace’: een combinatie van enkele VTM-diensten. Ook konden leads zich inschrijven voor een kennissessie.

 

Bij het downloaden en inschrijven zijn e-mailadressen verzameld en toegevoegd aan de marketing automation tool. De activiteit van iedere lead kan zo gemonitord worden. Op basis van hun online gedrag is er aan iedere lead een score toegekend. Dit legt de basis voor telefonisch contact of een fysieke afspraak met een accountmanager van VTM.

Een geoliede machine .

De samenwerking met VTM loopt nog steeds, en het is er één om trots op te zijn. Tot nu toe trok niet alleen de website 201% meer bezoekers, ook bracht de whitepaper 61 leads binnen en steeg het aantal volgers op de LinkedIn bedrijfspagina van 800 naar 2100. Ons team werkt nog steeds iedere maand aan nieuwe content en het bouwen van een passieve leadmachine.

"pixelx zorgt ervoor dat wij continu voorop lopen op het gebied van marketing. met hun beschikbare tools slaan we eindelijk die brug tussen marketing en sales. "

Hans Olsthoorn, Algemeen Directeur VTM Groep