#JAZEKERWETEN SOCIAL CONTENT CAMPAGNE
HET ALTIJD ZEKER WETEN MET DE HYPOTHEKER .
De Hypotheker is dé specialist wanneer het gaat om - hoe kan het ook anders - hypotheken. Met ruim 170 vestigingen door het hele land zijn zij Nederlands grootste hypotheekadviseur. Bij deze campagne:
-
· Lag het betrokkenheidspercentage ruim 50% hoger dan het gemiddelde van de campagnes van De Hypotheker.
· Was de CPM 12% lager dan het gemiddelde van de campagnes.
uitdaging .
In 2019 kwam - na eigen onderzoek - naar voren dat klanten groeiende behoefte hebben aan duidelijke informatie omtrent hypotheken. De oplossing? Een nationale Jazekerweten radio-, tv- en socialcampagne die huizenkopers en -bezitters op een toegankelijke manier meeneemt in de wereld van hypotheken.
Van TVC naar een social format .
Begin 2020 is PixelX geselecteerd als leverancier van alle social content voor de Jazekerweten-campagne. Met de campagne wil De Hypotheker traffic genereren naar hun website. Samen met het productieteam zijn onze content creatives de uitdaging aangegaan om het bestaande concept te vertalen naar een format dat geschikt is voor social media.
de Productie .
Er is gekozen om de geselecteerde personen te laten kloppen op het scherm om de aandacht van de doelgroep op verschillende social kanalen te trekken. Ook zijn er attributen toegevoegd om de gekozen vraagstellingen visueel te ondersteunen en te versterken.
De productie vond plaats in een studio met ondersteuning van een team van 6. Alle figuranten zijn medewerkers van de Hypotheker. In totaal zijn er 15 deliverables opgeleverd met 5 verschillende personen in story, vierkant en regulier formaat.
de campagne .
De campagne is ingezet via Facebook en Instagram (stories). Onder prospects was het gemiddelde betrokkenheidspercentage 11,8%, tegenover het gemiddelde van 7,4% in andere prospecting campagnes van de Hypotheker. Dit is een stijging van ruim 50%.
"Pixelx heeft inmiddels verschillende videocampagnes voor De Hypotheker geproduceerd. Ik heb PixelX ervaren als een bedrijf dat flexibel is, snel kan schakelen en bestaat uit zeer vriendelijke en hardwerkende mensen."
Lotte Gerritsen, Content Manager De Hypotheker
Hoe we jouw volgende project aanpakken?
Wim
Oprichter
