LinkedIn Training
Evoke. Centers you. “Al decennia lang weten wij dat duurzame verbinding tussen werkplek en professional alleen kan bestaan wanneer je mensen écht centraal stelt.”
Die focus op de mens maakt dat Evoke aan de slag wil met de persoonlijke profielen op LinkedIn. Door vanuit persoonlijke profielen te communiceren kunnen er verbindingen gemaakt worden met potentiële kandidaten. Hierbij gaan we uit van waarde gedreven en inhoudelijke content waarbij expertise voorop staat.


Resultaat .
In 6 maanden tijd hebben we organisch 2.479.450 mensen bereikt.
AMBASSADEURs .
Er is een team van 12 collega's die zichzelf als ambassadeurs profileren.
WERKGEVER .
De zichtbaarheid draagt bij aan het zijn van een aantrekkelijke werkgever.
uitdaging .
Voor een detacheerder of recruiter is LinkedIn geen onbekend terrein. Potentiële werknemers benaderen, daar is LinkedIn meer dan geschikt voor. Maar de manier waarop dat gedaan wordt, dat moest anders vond Mark - eigenaar van Evoke. Vanuit lege profielen potentiële werknemers benaderen is onpersoonlijk en dat past niet bij Evoke. Vandaar de vraag aan Lotte: ‘Kun jij onze medewerkers helpen LinkedIn effectiever in te zetten, zodat ze hun expertise ook echt kwijt kunnen?’
oplossing .
We zijn met elkaar een LinkedIn Traject gestart van 6 maanden. Deze wordt afgetrapt met een halve dag training welke wordt opgevolgd door 5 maanden een halve dag consultancy. Iedere maand wordt ingezoomd op een ander aspect van LinkedIn. Vanuit een unieke persoonlijke strategie gaat iedere collega aan de slag met het plaatsen van content. Vanuit deze content worden nieuwe connecties aangegaan, het opbouwen van het netwerk is voor iedere collega zeer waardevol.
NASLAGWERK .
Als naslagwerk voor de training is er een werkboek gecreëerd. Hierin staat de ideale post formule beschreven, de werking van het algoritme, stappen voor profiel optimalisatie en alle tips en tricks die je nodig hebt om LinkedIn succesvol in te zetten.

uitrollen .
De zichtbaarheid die is ontstaan vanuit LinkedIn heeft gezorgd voor een professionaliseringsslag voor alle medewerkers. Daarnaast is het benaderen van potentiele kandidaten een stuk makkelijker geworden. Op de profielen van de recruiters is nu duidelijk te zien dat zij inhoudelijke kennis hebben van het vakgebied waarin zij recruiten. Dat draagt bij aan de geloofwaardigheid en heeft het reactiepercentage verhoogt.

"Lotte heeft mij geadviseerd over het gebruik en de mogelijkheden op LinkedIn. Haar trainingen geeft ze op een leuke en afwisselende manier. Ze weet goed wie ze tegenover zich heeft en hoe we haar kennis kunnen toepassen op onze werkwijze! Zeker een aanrader!"
- Babette Bruning