fbpx Spring naar content

DE MAASBODE .
BPD

Klant
bpd

periode
2020

Diensten
SOCIAL ADVERTISING, VIDEO CONTENT

VASTGOEDMARKETING ANNO NU

Bouwfonds Property Development - ookwel BPD - is een van Nederlands grootste gebiedsontwikkelaars. In 2019 verkochten ze ruim 6.500 woningen in Nederland en Duitsland. Zo’n grote afzetmarkt plus moordende concurrentie vraagt om vastgoedmarketing die staat als een huis. Met andere woorden: slimme data, op maat gemaakte content, lagere kosten per klik, online kopen en social media. Elke koper én woning is immers uniek.

 

Verschillende advertenties
%
Click-through rate
kwalitatieve leads

De Maasbode .

Ontmoeten, ontdekken en leven. Het kan bij De Maasbode. Deze verticale wijk in hartje Rotterdam heeft voor ieder wat wils. Van lofts tot 3-laagse city houses en verschillende appartementen. In samenwerking met de verkoopmanager en content specialisten van BPD is er een contentstrategie ontwikkeld op basis van remarketing om de uiteenlopende doelgroepen in verschillende fases te bereiken. Bij remarketing maak je gebruik van bestaande data om vergelijkbare doelgroepen te creëren. Voor dit project hebben we de targeting gebaseerd op likes, voorkeuren en websitebezoeken van bestaande kopers van BPD.

Videoproductie .

Een belangrijk onderdeel van de campagne is video. Het productieteam, onder leiding van onze Jelle, bedacht een concept, schreef een script en benaderde alle stakeholders voor een gesprek. De interviews resulteerden in een reeks van meer dan 20 video’s. Stuk voor stuk onderscheidend in bijvoorbeeld een quote of de afmeting voor goede A/B testing.

Social media campagne .

Vervolgens zijn de video’s ingezet op Facebook, Instagram (Stories) en YouTube. Door de grote hoeveelheid gecreëerde content was het mogelijk om met A/B testing de kosten per klik (CpC) zo laag mogelijk te houden. De slecht presterende advertenties worden dan verwijderd en de advertenties die het goed doen, krijgen meer budget. Daarnaast werden alle websitebezoekers geretarget met de Instagram Story wat resulteerde in een klikfrequentie (CTR) van 9%.

Het data-dashboard .

Om transparant te zijn en snel te kunnen schakelen hebben we het data-dashboard in het leven geroepen. Dit dashboard beschikt over alle KPI’s en de status hiervan. Zo was het zowel voor ons als BPD gedurende het hele traject inzichtelijk wanneer iemand zich inschreef voor het project via een van de campagne-uitingen.

Mockup data-dashboard v2

Woning verkoop .

Door continu te sleutelen en aan de juiste knoppen te draaien heeft de campagne voor De Maasbode fantastisch gepresteerd. Binnen 2 maanden hebben 365 kwalitatieve leads zich ingeschreven, waren de kosten per klik €0,09 cent en zijn de acquisitiekosten per woning aanzienlijk gedaald. Alle vergaarde data wordt in de toekomst hergebruikt bij vervolgcampagnes.

"Vernieuwen doen wij graag en daar heb je de juiste partner voor nodig. PixelX is zo’n partner. flexibel en alle facetten aan boord om net die stap verder te gaan."

Ewoud Houwink, Verkoopmanager BPD