JONGEREN-
MARKETING
IN HET KORT
- Meer dan 50 deliverables in de vorm van Reels, TikToks en posts.
- 21% meer inschrijvingen t.o.v. voorgaand schooljaar.
- 100k studenten bereikt van februari - mei 2020.
- €0,05 per klik met SnapChat en Instagram Stories.
DE uitdaging .
In de zomer van 2019 worstelde de Haagse Hogeschool, specifiek de opleiding Ondernemerschap & Retail Management (ORM), met teruglopende aanmeldingen. De opleiding was al langere tijd bezig met promotie op de eigen socialmediakanalen, maar de content was niet consistent en er werd geen gebruik gemaakt van social advertising. Hierdoor bleef het gewenste resultaat, meer inschrijvingen, uit.
Let's get social .
Het startpunt? Een interactieve strategische sessie waarin we bepaalden wat de opleiding ORM uniek maakt ten opzichte van dezelfde opleiding op andere hogescholen in Nederland en opleidingen met gelijksoortige vakken. Samen met bestaande studenten werd de doelgroep geconcretiseerd. Zo konden we aan de slag met een gerichte strategie voor zowel het socialmediabeheer als de advertenties.
Content van Hoog niveau .
Om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen binnen de opleiding is er een contentteam van bestaande ORM-studenten samengesteld. Zij weten als geen ander wat er speelt en hielpen ons met het creëren van toffe content. Zo bouwden we samen aan een consistente uitstraling op de socialmediakanalen van ORM en plaatsten we enkel relevante items voor bestaande en nieuwe studenten.
Snap je ?
De getargete doelgroep was tussen de 15 en 18 jaar oud. Daarnaast is de doelgroep gesegmenteerd op interesse in ondernemerschap en recente activiteit op de website van de Haagse Hogeschool. Aan de hand van A/B testing kwamen we al snel tot de conclusie dat SnapChat hét kanaal was om de doelgroep te bereiken. Binnen no time daalde de Cost per Click (lees: swipe-up) naar €0,05. In totaal bereikten we meer dan 100.000 studenten in de directe omgeving van de Haagse Hogeschool.
wendbaar met webinars .
Tijdens de uitvoer van de campagne brak het coronavirus uit en moest de manier van lesgeven van de Haagse Hogeschool volledig worden omgegooid. Ook bemoeilijkte dit de studentenwerving. Om twijfels van studenten over de kwaliteit van lesgeven tijdens corona weg te nemen en alsnog de juiste doelgroep te bereiken, realiseerden we binnen een mum van tijd een reeks webinars. Het resultaat: de instroom van nieuwe aanwas bleef - mede hierdoor - op peil!
"bewezen is dat wij zonder pixelx dit jaar nauwelijks waren gegroeid. hun inzet is voor zowel ons als onze studenten enorm waardevol geweest. "
Michiel Bernsen, Propedeuse Coördinator Ondernemerschap & Retail Management
Inspiratie voor jouw volgende campagne of concept?
Lotte
Marketingstrateeg
