Geschreven door

Lees ook

Deel dit artikel:

Online video in 2019: hoe kan je er het meeste uit halen en waar op te letten?

Daar gaan we dan. De 20ste jaargang van het huidige millennium heeft zijn intrede gedaan en het belooft een feestje te worden. In dit artikel geef ik tips en advies over hoe jij als ondernemer, marketeer of sales professional in 2019 het meeste uit online video kan halen. Want zeg nu zelf. Content is cruciaal geworden voor iedere marketingstrategie. Excited already? Mooizo, want dat bruisende enthousiasme aan jouw kant van het scherm, dat is nou precies het enthousiasme dat jij over kunt brengen in de vorm van een video, voor jezelf en voor je bedrijf. Wist je bijvoorbeeld dat je met het gebruik van video tot 5 keer meer engagement hebt met je volgers?

Zo vroeg in het jaar wil ik mijn ervaring als content creator en analist met je delen, zodat jij daar voor het komende jaar een graantje in mee kunt pikken.

Start met een goede planning voor het inzetten van je video-content.

Pretty straight forward, I know, maar hoor mij aan. Het belang van het opstellen van een plan is dat je een basis voor jezelf creëert. Zie de opzet van een plan dus ook als het opmaken van een format, waar je punten in benoemt die je consistent aanhoudt in het maken van video’s voor je bedrijf. Van tevoren een plan bedenken zet je aan het denken over de video’s zelf en brengt ideeën op die je anders niet zou hebben bedacht. Denk daarom ook na over het volgende:

Wat is mijn doel en waarom wil ik mijn video met anderen delen?

Anno 2019 is jouw ‘WHY’ belangrijker dan ooit. Er zijn behoorlijk wat bedrijven en content creators die zonder doel content creëren. Toch wil ik je aanmoedigen om na te denken over wat jij wilt bereiken met het maken van video’s. Denk bijvoorbeeld aan het opbouwen van een grotere achterban, een hogere conversie, het aantrekken van nieuwe medewerkers of jullie bedrijf positioneren als een kennisautoriteit.

Mijn doelstelling voor het bedenken en publiceren van content waar ik achter sta is dat ik veel waarde hecht aan het delen van mijn kennis met anderen, maar me ook realiseer dat ideeën en ervaringen van anderen van extreme waarde voor mijzelf zijn. Mijn doel bij het publiceren van de content is dan ook dat ik content wil creëren en publiceren waarmee ik een interactie met mijn doelgroep aanga en ze aanspoor om met me te delen hoe zij deze interactie ervaren en over de inhoud denken. Ik ben dan ook erg benieuwd wat je van dit artikel vindt? Laat je het me weten?

Vond je dit artikel leuk?

Deel dit artikel:

Automatisch volgend artikel ontvangen?
Schrijf je in!

Online video in 2019: hoe kan je er het meeste uit halen en waar op te letten?

bericht1-2-3

Online video in 2019: hoe kan je er het meeste uit halen en waar op te letten?

Online video in 2019: hoe kan je er het meeste uit halen en waar op te letten?

bericht1-2-2

Online video in 2019: hoe kan je er het meeste uit halen en waar op te letten?

Online video in 2019: hoe kan je er het meeste uit halen en waar op te letten?

bericht1-2

Online video in 2019: hoe kan je er het meeste uit halen en waar op te letten?